مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع روش های کسب درآمد در بورس

انواع روش های کسب درآمد در بورس

انواع روش های سود کردن در بورس


سلام

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

بنا به اقتضای کاری خود و ارتباطی که با آشنایان و نزدیکان خود دارم به این نتیجه رسیدم که عده زیادی از مردم از این موضوع که در بورس چگونه می توان کسب درآمد و سود کرد ، بی اطلاع اند. بنابراین تصمیم گرفتم که مقاله ای در این خصوص نوشته تا شما نیز با روش های کسب درآمد و سود در بورس اوراق بهادار آشنا شوید .


در بورس شما به ۲ روش کلی می توانید کسب درآمد داشته باشید .

اولین روش که بسیار رایج است کسب سود از طریق افزایش قیمت سهام خود است ، به این معنی که شما ابتدا سهام یک شرکت خوب و مناسب را خریداری می کنید و سپس منتظر افزایش قیمت آن سهم می شوید سپس در قیمت بالاتر آنرا می فروشید.

به این طریق شما از افزایش قیمت سهام خود کسب سود می کنید . مثلا در تاریخ ۲۰ خرداد سهم شرکت فرضی X را با قیمت هر سهم ۱۰۰۰ تومان خریداری می کنید سپس در تاریخ ۳ مهر ماه همان سهم را در قیمت ۲۴۰۰ می فروشید.

در اینجا شما به ازای هر سهم ۱۴۰% بازدهی و سود کسب کرده اید !

حال اگر شما ۱۰ میلیون تومان سهم خریداری کرده باشید ، در افزایش قیمت فرضی بالا ۱۴ میلیون تومان علاوه بر اصل سرمایه خود، سود کسب کرده اید.


دومین روش کسب سود و درآمد در بورس ، سهیم شدن در سود فعالیت های اقتصادی شرکت است که به آن EPS یا به زبان فارسی ( سود هر سهم ) می گویند.

به این ترتیب، علاوه بر کسب افزایش قیمت سهام آن شرکت ، شما می تونید سودی که آن شرکت در مجمع سالیانه خود بین سهامداران اش تقسیم می کند نیز سود ببرید .

نکته مهم آن که شما فقط زمانی می توانید در این سود سهیم باشید که در زمان برگزاری مجمع سالانه ، سهام آن شرکت را داشته باشید ، پس اگر شما مثلا ۳۶۴ روز سال سهامدار آن شرکت باشید، اما سهام خود را بفروشید و در زمان برگزاری مجمع ، دیگر سهامی از آن شرکت نداشته باشید ، سودی به شما تعلق نخواهد گرفت .


سایر راه های کسب درآمد


بورس کالا


شما می‌توانید در بورس کالا سهام کالاهای گوناگون را معامله کنید.

بورس کالا، بازاری است که عرضه‌کنندگان ، کالای خود را عرضه می‌کنند و کالا پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان ، به خریدار عرضه می‌شود.

در این بازار مواد خام ، مثل فلزات، پنبه، گندم، برنج، زعفران و… داد و ستد می‌شوند. یکی از نقاط قوت این بورس وجود نهادهای نظارت و تنظیم‌کننده می باشد که تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان کالاها ، از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند.

کسانی که می‌خواهند از ريسک نوسان کاذب قيمت‌ها مصون بمانند یا بالعکس، از نوسانات قيمت استفاده كنند و سود خود را به حداکثر برسانند توصیه می‌شود.


انواع بازارهای بوس کالا
قرارداد نقدی، سلف ، نسیه، آتی، اختیار معامله، صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر طلا و گواهی سپرده کالایی و ... از بازار های بورس کالا هستند .


بورس انرژی


در این بازار حامل های انرژی مثل نفت ، گازوییل نفت کوره ، بنزین و برق و ... معامله میشود .

لازم به ذکر است که بورس کالا دو بازار دارد.

بازار مشتقه و بازار فیزیکی .


در بازار مشتقه ، اوراق مبتنی بر کالا معامله می شود اما در بازار فیزیکی خود کالا مورد معامله قرار می گیرد.

نکته مهم :

اشخاص حقیقی در بازار فیزیکی امکان خرید ندارند و فقط در بازار مشتقه می­توانند نسبت به خرید اوراق اقدام کنند. در این بازار ۱۰ یا ۲۰ درصد قیمت معامله به صورت پیش پرداخت دریافت شده و بقیه مبلغ برای کالاهای داخلی تا ۳ روز کاری و برای کالاهای بازار جهانی تا ۵ روز کاری اخذ می‌­شود.

عرضه­‌کنندگان و خریداران در این بازار ویژگی­‌های خاصی دارند و مدارک لازم برای دریافت کد معاملاتی نیز متفاوت­‌ از مدارک لازم برای دریافت کد بورسی و معاملات سهام و اوراق بهادار است.

در پایان باید گفت روش های کسب درآمد منحصر در موارد بالا نبوده و برای کسب اطلاع از همه راه ها ،لازم است به منابع معتبر رجوع کنید .


پایان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده