بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دو منطقه گردشگری ترسناک در ایران

دو منطقه گردشگری ترسناک در ایران

عجایب گردشگری ترسناک ایران


ایران، منطقه های عجیبی برای گردشگری دارد که علاقه مندان میتوانند به آنها سفر و صحت مطالبی را که در مورد آنها مطرح شده را بررسی کنند.

لزوما هدف گردشگران از سفر، صرفا تماشای منظره های جذاب نبوده ، بلکه هستند افرادی که برای برطرف کردن حس کنجکاوی، کسب دانش و … مقصد خویش را انتخاب می کنند. 


باغی با میوه های سنگی


۴۰ کیلومتر مانده به جنوب شرقی سیرجان، باغی هست که به آن « باغ سنگی درویش خان» می گویند. این باغ از ۴۰ سال قبل که زمین زراعی فردی به اسم« درویش خان» دستخوش اصلاحات ارضی گردید، حالت طبیعی اش را از دست داد، چون درویش خان به نشانه اعتراض و در واقع بخاطر رنجی که از بابت این قضیه کشیده بود، درخت های باغ را که ديگر خشکیده بودند، در جای دیگری کاشت و سنگ هایی را از کوه های اطراف جمع کرد و بعنوان میوه ی درخت از آنها آویزان کرد.

مساله عجیب این است که پیرمرد در سال های پایان زندگی خود چگونه قادر به جابجایی درختان و سنگ ها بوده است؟ امروز این باغ سنگس از جاهای دیدنی سیرجان به شمار می رود.


ریگ جن


منطقه ی کویری در جنوب سمنان که پر از تپه های ماسه ای است، این منطقه در شرق دریاچه ی نمک، شمال چوپانان و انارک و در کویر مرکزی واقع است و به خاطر وسعت زیاد و نبود چشمه یا چاه ، در گذشته ، کاروان ها از آن جا رد نمی شدند.

افسانه و شایعاتی از این دست پیرامون این منطقه زیاد گفته و شنیده می شود اما چندان به آنها نباید اعتباری داد و بهتر است صرفا از جغرافیا و ویژگی های طبیعی این منطقه استفاده کرد و لذت برد.

این منطقه با گستره ۳۸۰۰ کیلومترمربع در حاشیه ی شمالی خود به کوه گوگردی و در حاشیه شرقی به جاده ی دامغان می رسد. بهترین مسیر دستیابی به آن، بخش شمال شرقی« پارک ملی کویر» است . این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری ندارد

شن زارهای و باتلاق های این منطقه، هر کسی را به ترس و وحشت می اندازد. درصورتی که کسی بدون تجهيزات خاص و ضروری به این ناحیه سفر کند، دچار گل و لجن های ! بیابانی شده، و به کسانی که پیش از این در این بیابان ناپدید شده اند خواهد پیوست .


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده